Powiązane leki
(opisy)

Tran z olejem wiesiołkowym

Centrum kompletne od A do Z

Centrum kompletne od A do Z Silver 50+

Neurofen

Tiapridal (Tiapridalum)

Cerebrolysin (Cerebrolysin)

Hydrocortisonum (tabletki) (Hydrocortisonum)

Alfadiol (Alfacalcidolum)

Eltroxin (Levothyroxinum natricum)

Euthyrox N (Levothyroxinum natricum)

Tagi

elektrowstrzas psychiatryczny niedoczynnosc mowic kompletny dozwolic rodzina szpital depresja demencja

Fora dyskusyjne

zobacz Szpital psychiatryczny (4)

zobacz Problemy z pamięcią (15)

zobacz Co możę być przyczyną odstających uszu? (17)

zobacz poczucie beznadzieii.18 lat (15)

zobacz Astma? A może nie? (13)

zobacz głęboka depresja (4)

zobacz czy ktoś odpowiada na forum psychiatrycznym? (3)

zobacz depresja szpitalna (0)

zobacz Depresja zimowa (3)

zobacz Szpital. (1)

zobacz Próba samobójcza (3)

zobacz 54 lata, 42 kg wagi, depresja (4)

zobacz już mi sie nie chce żyć (80)

zobacz Dziwne objawy niedoczynności (0)

zobacz Przydki zapach z nosa (1)

Informator Medyczny » Grupa dyskusyjna » ELEKTROWSTRZASY

ELEKTROWSTRZASY

EwA, 08-12-2003, 17:33

Witam! Czy ktos moglby mnie poinformowac, czy elektrowstrzasy sa jeszcze dozwolone w psychiatrii? A jesli tak, to czy celowe jest ich stosowanie u osoby (ok.50letniej) ze schizofrenia i demencja jednoczesnie? Demencja pojawila po ostatnim leczeniu w szpitalu psychiatrycznym. Pozdrawiam EwA

Re: ELEKTROWSTRZASY | nonnocere, 08-12-2003, 18:26

EwA wrote:

Witam! Czy ktos moglby mnie poinformowac, czy elektrowstrzasy sa jeszcze dozwolone w psychiatrii?
Są dozwolone i często przynoszą pozytywne efekty tam, gdzie sama farmakoterapia nie wystarcza. Znajoma, która ma stały kontakt z pacjentami odziału psychiatrycznego, którzy są poddawani terapii elektrowstrząsami, mówiła, że również wśród nich elektrowstrząsy są postrzegane bardzo pozytywne. Początkowo są opory, bo na temat terapi elektrowstrząsami narosło wiele mitów.

Tutaj możesz conieco poczytać: www.polbox.com/d/.../3alek.html
Pozdrawiam, Madzia S.

"Spróbuj po prostu żyć. Rozpamiętywanie jest zajęciem starców." - Paulo Coelho

Re: ELEKTROWSTRZASY | ela, 09-12-2003, 00:37

Są dozwolone a w niektórych przypadkach są leczeniem pierwszego rzutu. Mit "kukułczego gniazda" zrobił wiele szkody tej pożytecznej i bardzo skutecznej metodzie leczenia. Obecnie pacjent jest całkowicie znieczulony, zwiotczony i uspiony przed zabiegiem a nadzoruje go anestezjolog.

Re: ELEKTROWSTRZASY | EwA, 09-12-2003, 13:37



nonnocere wrote:
EwA wrote:

Są dozwolone i często przynoszą pozytywne efekty tam, gdzie sama farmakoterapia nie wystarcza.
Dziekuje Ci Madziu. Troche mi sie rozjasnilo po przeczytaniu tego tekstu. Dotychczas ten termin kojarzyl mi sie nie najlepiej, bo tylko z "Lotem nad kukulczym gniazdem". Dziwi mnie dalej fakt stosowania EW u osoby, ktora w obecnej chwili nie wykazuje objawow zwiazanych ze schizofrenia, a tylko jakby bardzo zaawansowana demencje. Pozdrawiam EwA

Re: ELEKTROWSTRZASY | nonnocere, 09-12-2003, 15:13

EwA wrote:

Dziwi mnie dalej fakt stosowania EW u osoby, ktora w obecnej chwili nie wykazuje objawow zwiazanych ze schizofrenia, a tylko jakby bardzo zaawansowana demencje.
Myślę, że lekarz prowadzący jest w stanie rozwiać Twoje wątpliwości. Spytaj go :)
Pozdrawiam, Madzia S.

"Spróbuj po prostu żyć. Rozpamiętywanie jest zajęciem starców." - Paulo Coelho

Re: ELEKTROWSTRZASY | ela, 09-12-2003, 17:46

Dziwi mnie dalej fakt stosowania EW u osoby, ktora w obecnej chwili nie wykazuje objawow zwiazanych ze schizofrenia, a tylko jakby bardzo zaawansowana demencje.


EW obecnie częściej znacznie sa stosowane u osób w podeszłym wieku, z depresją, z uwagi na liczne schorzenia somatyczne i wiążące się z nimi przeciwwskazania do intensywnej farmakoterapii. Czasem dzieje się tak, że u osób starszych objawy depresji sa podobne do otepienia. Ale zapytaj lekarza prowadzacego co było wskazaniem

Re: ELEKTROWSTRZASY | EwA, 09-12-2003, 21:03



ela wrote:


EW obecnie częściej znacznie sa stosowane u osób w podeszłym wieku, z depresją, z uwagi na liczne schorzenia somatyczne i wiążące się z nimi przeciwwskazania do intensywnej farmakoterapii. Czasem dzieje się tak, że u osób starszych objawy depresji sa podobne do otepienia. Ale zapytaj lekarza prowadzacego co było wskazaniem
Chetnie bym to zrobila, ale nie jestem osoba z rodziny. Znam chora od dawna. Wiem jak sie zachowywala zawsze przed nawrotami choroby i wiem jak wygladala rekonwalescencja po pobytach w szpitalach. Teraz nie miala zadnych objawow, oprocz tej demencji (nie depresji), ktora mam takie wrazenie, zostala wywolana duzymi dawkami lekow nasennych, podawanych przez rodzine. Cel- swiety spokoj:-( W szpitalu umieszczono ja na prosbe rodziny wlasnie, ktora skolonila ja do podpisania zgody (byla w takim stanie demencji, ze podpisalaby kare smierci na siebie, gdyby ja poproszono). Chora cierpi jeszcze na niedoczynnosc tarczycy, ale brala leki, ktore zupelnie znosily objawy choroby. Wlasnie sie dowiedzialam, ze EW zostaly przerwane ze wzgladu na pogorszenie stanu:-(( EwA

Re: ELEKTROWSTRZASY | ela, 10-12-2003, 18:08

Teraz nie miala zadnych objawow, oprocz tej demencji (nie depresji), ktora mam takie wrazenie, zostala wywolana duzymi dawkami lekow nasennych, podawanych przez rodzine. Cel- swiety spokoj:-( W szpitalu umieszczono ja na prosbe rodziny wlasnie, ktora skolonila ja do podpisania zgody (byla w takim stanie demencji, ze podpisalaby kare smierci na siebie, gdyby ja poproszono). Chora cierpi jeszcze na niedoczynnosc tarczycy, ale brala leki, ktore zupelnie znosily objawy choroby.


Pomyliłaś pojęcia. Demencja odnosi się do otępienia, stan, który opisujesz wygląda, jak dla mnie, na nadmierną sedację(uspokojenie) po lekach. Czasem rodzina tak boi się pacjenta, że samowolnie zwiększa dawki leków aż do zupełnej "pacyfikacji" pacjenta. Uspokojenie pacjenta czasem jest konieczne ale nie uśpienie farmakologiczne. Spowolnienie psychiczne może być również objawem niedoczynności tarczycy, o której piszesz, może też powodować stan rzekomego otepienia lub tez depresji.

Re: ELEKTROWSTRZASY | EwA, 11-12-2003, 02:32



ela wrote:
Pomyliłaś pojęcia. Demencja odnosi się do otępienia, stan, który opisujesz wygląda, jak dla mnie, na nadmierną sedację(uspokojenie) po lekach.
Tak bylo na poczatku po powrocie ze szpitala, ze wciaz byla "nieprzytomna", i trudno sie z nia bylo dogadac. Po kilku miesiacach stan jej juz byl taki, ze pamiec wsteczna byla zachowana, ale to, co sie do niej mowilo w danej chwili natychmiast zapominala, powtarzala to co juz raz przed chwila mowila, czasem po kilka razy. W ciagu roku, czy poltora z normalnej kobiety, pracujacej, dosyc aktywnej zrobila sie kompletna dementka. Zapominala o najprostszych, codziennych czynnosciach. Mnie kojarzy to sie z alzheimerem.

Czasem rodzina tak boi się pacjenta, że samowolnie zwiększa dawki leków aż do zupełnej "pacyfikacji" pacjenta. Uspokojenie pacjenta czasem jest konieczne ale nie uśpienie farmakologiczne.
To prawda. Oprocz lekow psychotropwych zwiazanych ze schizofrenia, syn podawal jej caly czas, przez wiele miesiecy silny lek nasenny.

_Czy_ to_ moglo_ spowodowac_ taki_ nieodwracalny_ stan_ otepienny??_

Teraz jest juz od kilku miesiecy w szpitalu psychiatrycznym, bez widocznej poprawy. Nie widzialam jej przez dwa miesiace, ale osoby ktore odwiedzily ja kilka dni temu byly przerazone. Zupelnie jej nie poznaly. Wyglada na kompletnie wyniszczona fizycznie. Przerazliwie wychudzona, zazolcona skora, calkowicie osiwiala i wyglada na zgrzybiala staruszke. Pielegniarki twierdzily, ze trzeba przywiezc pampersy, bo sie zalatwia do lozka. Jedyny bardziej optymistyczny symptom, to to ze w miare logicznie odpowiadala na pytania. No i mowi o tym, ze chce wrocic do domu. Czyli zdaje sobie sprawe, co sie z nia dzieje.

Spowolnienie psychiczne może być również objawem niedoczynności tarczycy, o której piszesz, może też powodować stan rzekomego otepienia lub tez depresji.
Tak, znam objawy niedoczynnosci tarczycy, ale ona brala leki na te dolegliwosc jeszcze zanim poprzednio trafila do szpitala i dobrze sie po nich czula. Wszystkie typowe objawy ustapily, gdy je zaczela brac. Przepraszam, ze pisze takie epistoly , ale jakos trudno mi sie pogodzic z tym, ze w tak krotkim czasie zrobil sie kompletny wrak z czlowieka. Ten alzheimer nie wychodzi mi z glowy. EwA


Treść jest archiwum grupy dyskusyjnej (usenet) pl.sci.medycyna. Aby odpowiedzieć na temat należy pisać bezpośrednio na grupę dyskusyjną.

Jeśli znajduje się tutaj Twój post, to znaczy sam go wysłałeś na jeden z serwerów Usenet. W celu usunięcia prosimy o kontakt. Nawet jeśli zostanie usunięty z naszej strony, nadal pozostanie na wielu serwerach Usenet oraz na innych stronach prowadząych podobne archiwum, na co nie mamy wpływu,

Zamieszczone tu informacje nie mogą być podstawą do przeprowadzenia samodiagnozy, leczenia ani podejmowania jakichkolwiek działań związanych ze zdrowiem. Nie są one także w stanie zastąpić wizyty u lekarza.

książki

Jak radzić sobie z chorobą Parkinsona Jak radzić sobie z chorobą Parkinsona
 
Joga. Źródło harmonii i energii życiowej Joga. Źródło harmonii i energii życiowej
 
Powiedz życiu tak! - poradnik dobrostanu Powiedz życiu tak! - poradnik dobrostanu
 
Stany nagłe w psychiatri Stany nagłe w psychiatri
 
Nowoczesna dietetyczna książka kucharska Nowoczesna dietetyczna książka kucharska