Powiązane leki
(opisy)

Polfenon (Propafenoni hydrochloridum)

Amiokordin (Amiodaroni hydrochloridum)

Biosotal (Sotaloli hydrochloridum)

Act-HIB (Vaccinum haemophili stripe b coniugatum)

HiB Titer (Vaccinum haemophili influenzae B)

Hiberix (Vaccinum haemophili influenzae B)

Meningitec (Vaccinum meningococcale classic C coniugatum)

NeisVac-C (Vaccinum meningococcinum)

Tagi

badac refrakcja inwazyjny wyjasnic czestoskurcz pine dodatkowy kasztelowicz wywolac torun

Fora dyskusyjne

zobacz EKG po zabiegu ablacji (0)

zobacz Ból w okolicach jajnika (2)

zobacz bole podbusza (3)

zobacz Proszę o określenie co oznacza wynik badań (5)

zobacz badania prenatarne (2)

zobacz Skierowanie od lekarza rodzinnego - pare pytań (5)

zobacz Wada wzroku - kod H52. (3)

zobacz Zakrzepica żył (0)

zobacz zółtaczka typy B (1)

zobacz Ciągły ból brzucha w prawym podbrzuszu (2)

zobacz wyniki badan i sledziona (22)

zobacz Zakrzepica (0)

zobacz Czy to coś dziwnego? (4)

zobacz Laryngolog TORUŃ (0)

zobacz Chirurg dziecięcy (0)

Informator Medyczny » Grupa dyskusyjna » zespol WPW - co wolno, a czego nie ?

zespol WPW - co wolno, a czego nie ?

news, 18-01-2004, 02:12

witam, mam pytanie do "praktykow" u 14,5 letniej corki stwierdzono podczas rutynowych badan szkolnych nieprawidlowy zapis ekg, a w konsekwencji badania szpitalne potwierdzily zespol wpw. dolegliwosc ta przebiegala i nadal przebiega calkowicie bezobjawowo, w szkole podczas zajec sportowych (szkola sportowa) nie wystepuje u niej zmeczenie odbiegajace w swoim nasileniu od rowiesnikow,
na
codzien rowniez brak jakichkolwiek symptomow schorzenia. dziewczyna czuje sie zupelnie normalnie i gdyby nie przypadkowe ekg to nie byloby sprawy. w czasie badan szpitalnych stwierdzono (echo) dodatkowo wypadanie platka lewego przeds. z czesciowa niedomykalnoscia 1 st., krew ok, proba
wysilkowa
wyszla ok, holter ok, a podczas przezprzelykowej stymulacji nie udalo sie wywolac czestoskurczu co rowniez wydaje sie byc ok. dziewczyna trenuje (zawody, treningi) pilke reczna totez lekaz zalecil odstawic ten sport stwierdzajac ze nie jest on dla niej wskazany, mam
tutaj
jednak praktyczne pytanie, na ile mozna sobie w tym konkretnym przypadku pozwolic w innych formach sportu ? - czy mozna poplywac na basenie (czy tylko sie chlapac), - czy mozna pojezdzic na nartach ? - na rowerze ? - pobiegac, albo w ogole podbiedz chociazby do autobusu

jaki ogolnie nalezy prowadzic tryb zycia aby nie spowodowalo to uszczerbku na zdrowiu ? chcialbym "dmuchac na zimne" nie pozbawiajac jednoczesnie dziecka radosci
z
uprawiania sportu i mozliwosci rozwoju ruchowego z gory dzieki za wszelkie sugestie.

Re: zespol WPW - co wolno, a czego nie ? | Piotr Kasztelowicz, 18-01-2004, 22:40

On Sun, 18 Jan 2004, news wrote:

jesli wszystkie badania, ktore podales lacznie z proba wywolania czestoskurczu wypadly dobrze to ja nie zabranialbym jej niczego!!!!! w dziedzinie sportu!!! Ale koncowa opinie powinien powiedziec opiekujacy sie kardiolog. Jesli sie mowi "A" czyli wklada sie czternastolatce elektrode do buzi i stymuluje ja sie pradem to trzeba powiedziec "B" czyli trzeba wyjasnic jej po co to bylo i jaki jest efekt badan (jaka jest refrakcja itp itd.) Jesli badania te sa nie wystarczajace mozna sie uciec do elektrofizjologii inwazyjnej i pomierzyc dokladnie co trzeba. W kazdym badz razie nie warto ograniczac jej rozwoju fizycznego bo jest to wazne w rozwoju kazdego dziecka a jesli nie zdarzaja sie zaburzenia rytmu, nie stymuluje ich wysilek (test wysilkowy) ani proby prowokacyjne (stymulacja przezprzelykowa) to nalezy miec nadzieje, ze jest malo prawdopodbne aby podczas jazdy na nartach doszlo do czestoskurczu komorowego i naglej smierci. Jesli sa watlpliwosci moze to wyjasnic elektrofizjolgia inwazyjna.

P. -- Piotr Kasztelowicz Piotr.Kasztelowicz [at] am.torun.pl www.am.torun.pl/~pekasz PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

Re: zespol WPW - co wolno, a czego nie ? | news, 21-01-2004, 22:16

"Piotr Kasztelowicz" wrote in message news:Pine.GSO.4.50.0401182035260.4108-> Ale > czyli trzeba wyjasnic jej po co to bylo i jaki jest efekt badan
(jaka jest refrakcja itp itd.) Jesli badania te sa nie wystarczajace
Dzieki za info, czy moglbys ew. ocenic wyniki stymulacyji ? PW 210 /min - przewodzony droga dodatkowa SACT 80 msek. SNRT=880 ms CSNRT 180 ms. Refrakcja drogi dodatkowej 290 ms.

Pisza ze nie wywolano arytmii bodzcem pojedynczym, podwojnym, potrojnym, seriami 700, 900, 1100/min a wnioskiem jest WPW z dluga refrakcja drogi dodatkowej.

Z gory dzieki za opinie.

Re: zespol WPW - co wolno, a czego nie ? | Piotr Kasztelowicz, 21-01-2004, 22:50

On Wed, 21 Jan 2004, news wrote:

PW 210 /min - przewodzony droga dodatkowa
dosc szybki - a jak go pacjent tolerowal?

SACT 80 msek. SNRT=880 ms CSNRT 180 ms.
te paramety nie sluza do oceny tak na prawde drogi dodatkowej lecz oceny sprawnosci wezla zatkowo-przedsionkowego i przewodzenia zatokowo-przedsionkowego i sa w normie

Refrakcja drogi dodatkowej 290 ms.

Pisza ze nie wywolano arytmii bodzcem pojedynczym, podwojnym, potrojnym, seriami 700, 900, 1100/min a wnioskiem jest WPW z dluga refrakcja drogi dodatkowej.
no wlasnie refrakcja przewodzenia dodatkowej drogi wynosi 290ms i jest dluga oznacza to, ze prawdopodobnienstwo wystapienia groznych dla zycia zaburzen rytmu jest mniesza niz u tych osob, ktore mialyby krotki (ponizej 150ms) czas refrakcji.

Wiecej wnioskow z takiego badania wyciagnac sie oczywiscie nie da - czasami moze byc one takze pomocne w ustaleniu leku sluzacego do ew. zabezpieczenia pacjenta przed czestoskurczami - jesli pacjent wymaga takiego leczenia

P.

Piotr Kasztelowicz *Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young! We are open on Open(BSD)!-> renata.am.torun.pl* www.am.torun.pl/~pekasz

Re: zespol WPW - co wolno, a czego nie ? | news, 21-01-2004, 23:18

"Piotr Kasztelowicz" wrote in message news:Pine.BSO.4.58.0401212043280.27502 [at] renata.am.torun.pl...
dosc szybki - a jak go pacjent tolerowal?
Hm nie wiem co oznacza PW wiec nie wiem jak odpowiedziec. Badanie ogolnie bylo dobrze tolerowane, pacjentka czula pieczenie (co chyba normalne) a tak nic poza szybszym biciem serca (chyba). A o co dokladniej mialbym ja zapytac w zwiazku z twoim pytaniem ?

Wiecej wnioskow z takiego badania wyciagnac sie oczywiscie nie da
Czy w ogole sa jakies dodatkowe (poza inwazyjnymi) metody badan ponad ta stymulacje, aby moc dokladniej zdiagnozowac pacjentke ?

Pzdr.



Treść jest archiwum grupy dyskusyjnej (usenet) pl.sci.medycyna. Aby odpowiedzieć na temat należy pisać bezpośrednio na grupę dyskusyjną.

Jeśli znajduje się tutaj Twój post, to znaczy sam go wysłałeś na jeden z serwerów Usenet. W celu usunięcia prosimy o kontakt. Nawet jeśli zostanie usunięty z naszej strony, nadal pozostanie na wielu serwerach Usenet oraz na innych stronach prowadząych podobne archiwum, na co nie mamy wpływu,

Zamieszczone tu informacje nie mogą być podstawą do przeprowadzenia samodiagnozy, leczenia ani podejmowania jakichkolwiek działań związanych ze zdrowiem. Nie są one także w stanie zastąpić wizyty u lekarza.

książki

Korekcja wad wzroku - procedury badania refrakcji (wyd. II) Korekcja wad wzroku - procedury badania refrakcji (wyd. II)
 
Wszystko o cukrzycy. Przewodnik pacjenta Wszystko o cukrzycy. Przewodnik pacjenta
 
Gastroenterologia w praktyce Gastroenterologia w praktyce
 
Medycyna wewnętrzna. Repetytorium dla studentów i lekarzy Medycyna wewnętrzna. Repetytorium dla studentów i lekarzy
 
Psychoedukacja w praktyce lekarza psychiatry Psychoedukacja w praktyce lekarza psychiatry