Powiązane leki
(opisy)

Visudyne (Verteporfinum)

Olopeg (Macrogolum)

Octenisept

Atossa (Ondansetronum)

Biocell

Emetron (Ondansetronum)

Mucosolvan (iniekcje) (Ambroxoli hydrochloridum)

Neomycinum (tabletki) (Neomycini sulphas)

Tantum Rosa (Benzydamini hydrochloridum)

Zofran (Ondansetronum)

Tagi

upal aorta zapisac podac operacja wada wniosek platek serce sprzet

Fora dyskusyjne

zobacz zespół murphana... (1)

zobacz SZMERY W SERCU (7)

zobacz Wada serca (1)

zobacz powiekszona aorta w sercu (1)

zobacz WRODZONA WADA SERCA INTERPRETACJA WYNIKÓW USG (0)

zobacz echo serca wyniki (3)

zobacz Wada serca (2)

zobacz Niedomykalność zastawki półksiężycowej aorty (0)

zobacz Interpretacja EKG (2)

zobacz Ból kręgosłupa i łydki (0)

zobacz Wada serca a dopuszczenie do pracy (2)

zobacz Osoby z przełożeniem wielkich pni tętniczych. (2)

zobacz Przeciek miedzy-przedsionkowy (11)

zobacz zastawka (1)

zobacz Wrodzona wada serca !!!!Pomocy (1)

Badanie UKG ?

NoMad, 21-02-2004, 05:27

Czy ktos jest w stanie zinterpretowac wyniki takich badan ? Ewentualnie (bo opis do badania mam) przedstawic istote podane schorzenia ?

Pozdrawiam, NoMad

Re: Badanie UKG ? | C.Jola, 21-02-2004, 21:42



Użytkownik "NoMad" napisał w wiadomości news:c16fmt$ol8$1 [at] panorama.wcss.wroc.pl...
Czy ktos jest w stanie zinterpretowac wyniki takich badan ? Ewentualnie (bo opis do badania mam) przedstawic istote podane schorzenia ?
To podaj prosze opis tago badania..... może ktoś sobie poradzi ;) -- Jola Nakarm głodne dziecko www.pajacyk.pl

Re: Badanie UKG ? | NoMad, 22-02-2004, 06:16

No to wrzucam opis. I uwaga: nie jestem na tyle glupi zeby wziac uwagi pt. grupowiczow za pewnik. Chcialbym tylko wiedziec do ponizszy opis oznacza. Dzieki za wszystkie uwagi.

Kobieta wiek: 64 UKG (glowica 3,5Mhz)+ M-mode

LVEDD (37-56 mm) 62 LVESD 48 IVS (6-12 mm) 12/18 LVPW (6-12 mm) 12/18 LA (19-40 mm) 46 RV (9-27 mm) 31 A0 (20-37 mm) 37 opuszka -46 A0 cusp. sep. (12-26 mm) okolo 16 HR 70 FS (27-44%) 22 EFlv 50

Wnioski: Jamy serca powiększone, globalna kurczliwość obiżona, koniuszek zaokrąglony hypokinetyczyny, przerost mięśnia lewej komory, płatki zastawki aorty uwapnione o ograniczonej ruchomości, postenotyczne tętniakowe poszerzenie aorty, bez cech rozwarstwienia ścian, separacja płatków zastawki aorty około 16mm, wypadanie płatka przedniego zastawki mitralnej na całej długości, płatki pogrubiałe o niewielkim ograniczeniu ruchomości bez cech płynu w worku osierdziowym

DGN: vitium cordis mitralis et aortalis, dilatatio aorteae

INFO: Badanie zrobione po we wrzesniu 2003 po fali upałow.

OBJAWY: Problemy z oddychaniem (upały).

Pozdrawiam, NoMad

Re: Badanie UKG ? | Monika B, 24-02-2004, 15:12



NoMad napisał(a) w wiadomości: ...
No to wrzucam opis.Kobieta wiek: 64 UKG (glowica 3,5Mhz)+ M-mode

LVEDD (37-56 mm) 62 LVESD 48 IVS (6-12 mm) 12/18 LVPW (6-12 mm) 12/18 LA (19-40 mm) 46 RV (9-27 mm) 31 A0 (20-37 mm) 37 opuszka -46 A0 cusp. sep. (12-26 mm) okolo 16 HR 70 FS (27-44%) 22 EFlv 50

Wnioski: Jamy serca powiększone, globalna kurczliwość obiżona,

Wniosek 1- badanie zrobino na bardzo słabym sprzęcie- trzeba je powtórzyć na lepszym echo z doplerem- najlepiej kolorowym wniosek 2- masz do czynienia z wadą dwuzastawkową- zwężeniem zastawki aortalnej i kombinowaną wadą( zwężeniem i niedomykalnością zastawki mitralnej) z istotnym uszkodzeniem lewej komory. Trzeba to leczyć. W celu kwalifikacji do leczenia(operacyjne czy jeszcze zachowawcze) należy wykonać UKG z doplerem- patrz wniosek 1 Najlepiej po prostu zapisać się do Poradni kardiologicznej( tylko nie byle jakiej- z ośrodka referencyjnego) a oni już dalej Cię pokierują. Pozdrowienia- Monika Ps.Upały nie mają wpływu na wynik tego badania

Re: Badanie UKG ? | NoMad, 25-02-2004, 00:54

"Monika B" wrote in message news:c1fevm$njo$1 [at] news.onet.pl... Witam,

Dzieki naturalnie za odpowiedz. Postaraj sie zrobic cos z kodowaniem (ew. pisz bez polskich znakow).

Wniosek 1- badanie zrobino na bardzo słabym sprzęcie- trzeba je
powtórzyć na
lepszym echo z doplerem- najlepiej kolorowym
Hmm... jesli chodzi o medycyne to jedyne co wiem to do ktorej przychodni jestem zapisany.... Czy sprzet o ktorym mowisz jest ogolnie uzywany czy jest to cud techniki do ktorego stoi sie w kilkuletnich kolejkach ? W klinice w Zabrzu powinni rozumiem to miec ? Co da roznica miedzy tymi badaniami - wiecej danych ? dokladniejsze dane ?

wniosek 2- masz do czynienia z wadą dwuzastawkową- zwężeniem
zastawki
aortalnej i kombinowaną wadą( zwężeniem i niedomykalnością
zastawki
mitralnej) z istotnym uszkodzeniem lewej komory. Trzeba to leczyć. W celu kwalifikacji do leczenia(operacyjne czy
jeszcze
zachowawcze) należy wykonać UKG z doplerem- patrz wniosek 1 Najlepiej po prostu zapisać się do Poradni kardiologicznej( tylko
nie byle
jakiej- z ośrodka referencyjnego) a oni już dalej Cię pokierują.
Jak powazna jest to wada w klasyfikacji wad serca ? (moze to naiwne pytanie) Rozumiem, ze trzeba to leczyc: rada lekarza byla - zapisac sie na operacje do Zabrza. I pytanie brzmi: czy w przypadku 64 letniej kobiety operacja w przypadku tego typu wady jest dobrym rozwiazaniem ? Rozumiem, ze ciezko jest to ocenic nie znajac konkretnego przypadku, ale jesli ktos przezyl z taka wada wieksza czesc swojego zycia to czy warto narazac na ryzyko operacji ? To juz tylko luzne w sumie pytanie - wiem, ze nalezy zrobic dodatkowe pytanie -grupy pytam z wlasnej ciekawosci i nie bedzie to rzutowac na decyzje.

Ps.Upały nie mają wpływu na wynik tego badania
Podalem to tylko zeby pokazac w jakich okolicznosciach wystapily objawy i dlaczego zrobiono badanie.

Pozdrawiam, NoMad

Re: Badanie UKG ? | Monika B, 25-02-2004, 19:27



NoMad napisał(a) w wiadomości: ...
.. Postaraj sie zrobic cos z kodowaniem
(ew. pisz bez polskich znakow).


Sorry za polskie litery....

do ktorego stoi sie w kilkuletnich kolejkach ? W klinice w Zabrzu powinni rozumiem to miec ?
Oczywiscie , ze maja. Tak to jest, ze dobry sprzet musi kosztowac, wiec jest tylko w duzych i dobrych osrodkach
Co da roznica miedzy tymi badaniami - wiecej danych ? dokladniejsze dane


Taki sprzet na ktorym zrobiono badanie kosztuje ok. 2 tys zl. Ten o ktory chodzi 100x wiecej. Wady serca mozna dokladnie ocenic tylko przy pomocy doplera, tj, zapisu predkosci krwi w sercu Chodzi po prostu o ocene, czy wada jest istotna, czy tez nie

Rozumiem, ze trzeba to leczyc: rada lekarza byla - zapisac sie na operacje do Zabrza. I pytanie brzmi: czy w przypadku 64 letniej kobiety operacja w przypadku tego typu wady jest dobrym rozwiazaniem ? Rozumiem, ze ciezko jest to ocenic nie znajac konkretnego przypadku, ale jesli ktos przezyl z taka wada wieksza czesc swojego zycia to czy warto narazac na ryzyko operacji ?
Na pewno nalezy zapisac sie do Zabrzanskiej Poradnii Kardiologicznej. Czy operacja- trudno powiedziec. To nie jest tak, ze jezeli przezylo sie iles lat z wada, to mozna z nia zyc dalej. wady serca ulegaja stopniowemu pogorszeniu. Nie chce cie straszyc- ale bedzie coraz gorzej, coraz wieksze dusznosci, obrzeki, moga sie pojawic zatory mozgowe itd. To wszystko powoli doprowadza do kalectwa. Tak wiec lepiej sie leczyc, poki nie jest za pozno.

-
Pozdrawiam,
Monika.

Re: Badanie UKG ? | NoMad, 26-02-2004, 00:17

"Monika B" wrote in message news:c1iie5$q8p$1 [at] news.onet.pl...

Wielkie dzieki za pomoc z calego serca (zdrowego) :)

Pozdrawiam, NoMad


Treść jest archiwum grupy dyskusyjnej (usenet) pl.sci.medycyna. Aby odpowiedzieć na temat należy pisać bezpośrednio na grupę dyskusyjną.

Jeśli znajduje się tutaj Twój post, to znaczy sam go wysłałeś na jeden z serwerów Usenet. W celu usunięcia prosimy o kontakt. Nawet jeśli zostanie usunięty z naszej strony, nadal pozostanie na wielu serwerach Usenet oraz na innych stronach prowadząych podobne archiwum, na co nie mamy wpływu,

Zamieszczone tu informacje nie mogą być podstawą do przeprowadzenia samodiagnozy, leczenia ani podejmowania jakichkolwiek działań związanych ze zdrowiem. Nie są one także w stanie zastąpić wizyty u lekarza.

książki

Wady wrodzone serca u młodocianych i dorosłych Wady wrodzone serca u młodocianych i dorosłych
 
Terapie regresywne Terapie regresywne
 
Współczesne operacje wojskowe Współczesne operacje wojskowe
 
Antyrak. Nowy styl życia Antyrak. Nowy styl życia
 
Pytania do chirurga plastycznego Pytania do chirurga plastycznego