Powiązane leki
(opisy)

Tagi

stwierdzic antybiotyk przejmowac drazetka nystatyna najprawdopodobniej przecietny wymaz list bialy

Fora dyskusyjne

Biały nalot na języku - NYSTATYNA (21)

Wyniki wymazu z gardła (5)

Obsesja sprawdzania zebow (1)

Streptococcus viridans & Neiseria spp (9)

Drętwienie lewej ręki (3)

Ból przy oddawaniu moczu (2)

Klebsiella Oxytoca (42)

Niekonczacy sie katar (31)

Gronkowiec w wymazie z gardła, ale czy tylko to? (44)

przewlekły ból języka (21)

Silny ból gardla i katar (4)

Zielone przebarwienia na języku (4)

Biały nalot na języku (2)

Biały nalot na języku (10)

Biały nalot na języku (16)

Informator Medyczny » Grupa dyskusyjna » Biały język po antybiotykach ;(

Biały język po antybiotykach ;(

A co to jest ?, 22-11-2004, 16:12

Przeszukałem już google na temat białego języka :) i znalazłem dość trochę jednak nie było tam żadnej konkretnej odpowiedzi. Sprawa wygląda tak że jadłem antybiotyki z doxycyclinum przez 3 tygodnie i teraz po skończonej kuracji powierzchnia mojego języka jest biała u dołu jest normalny (mam też tak jakby lekko żółte nacieki). Chciałbym wiedzieć:

- od czego to jest, w archiwum przeczytałem że to może mieć coś wspólnego z grzybkami łeee ;( ? - jak to leczyć ? - czy leczyć, bo może samo przejdzie ? (nie wiem ale mam już tak 3 tygodnie i nie przechodzi)

Re: Biały język po antybiotykach ;( | Meg, 22-11-2004, 17:31



Przeszukałem już google na temat białego języka :) i znalazłem dość trochę jednak nie było tam żadnej konkretnej odpowiedzi. Sprawa wygląda tak że jadłem antybiotyki z doxycyclinum przez 3 tygodnie i teraz po skończonej kuracji powierzchnia mojego języka jest biała u dołu jest normalny (mam też tak jakby lekko żółte nacieki). Chciałbym wiedzieć:

- od czego to jest, w archiwum przeczytałem że to może mieć coś wspólnego z grzybkami łeee ;( ? - jak to leczyć ? - czy leczyć, bo może samo przejdzie ? (nie wiem ale mam już tak 3 tygodnie i nie przechodzi)

najprawdopodobniej to drozdżyca , często się ja łapie po anybiotykoterapii wiec się nie przejmuj , ale pozostawić tego tak nie raczej nie można , stosuje się Nystatyne przez kilka dni i przechodzi , wizyta u lekarza raczej wskazana choćby po recepte:)

pozdr Magda

Re: Biały język po antybiotykach ;( | Makrofag, 22-11-2004, 21:39

Dnia Mon, 22 Nov 2004 15:31:52 +0100, Meg napisał(a):

najprawdopodobniej to drozdżyca , często się ja łapie po anybiotykoterapii wiec się nie przejmuj , ale pozostawić tego tak nie raczej nie można , stosuje się Nystatyne przez kilka dni i przechodzi , wizyta u lekarza raczej wskazana choćby po recepte:)

pozdr Magda
Zgadza się - nystatyna będzie w tym wypadku najprawdopodobniej najlepsza, ale napewno nie w formie drażetek, bo jest to antybiotyk działający miejscowo. Drażetkę rozkruszyć i rozpuścić w niewielkiej ilości wody. Tak przygotowaną papką wypędzlować jamę ustną.

Makrofag
Centrum Psychoprofilaktyki i Psychoedukacji www.cpp.info.pl www.cpp.info.pl/forum/ tel.(071)364-50-23 lub 364 - 33-24

CPP Re: Biały język po antybiotykach ;( | Aga, 22-11-2004, 21:56

czemu reklamujesz CPP?

tam jest bardzo drogo

Aga

Re: Biały język po antybiotykach ;( | piotrpanek, 23-11-2004, 15:37

Dnia 04-11-22 15:31, w liście od osoby znanej jako Meg było:

najprawdopodobniej to drozdżyca , często się ja łapie po anybiotykoterapii wiec się nie przejmuj , ale pozostawić tego tak nie raczej nie można , stosuje się Nystatyne przez kilka dni i przechodzi , wizyta u lekarza raczej wskazana choćby po recepte:)
he, he, kiedy ja poszedłem do lek. stom. (w spółdzielni), to była bardzo miła i w ogóle, tylko nie za bardzo wiedziała, co zrobić z takim dziwadłem, co to nie przyszło, bo mu ból zęba od pół roku spać nie daje albo bo mu knedle w dziurach giną :-), tylko dlatego, że ma trochę więcej nalotu na języku niż przeciętna... Stwierdziła, żebym się nie przejmował, brał dalej chlorchinaldin i czekał - ewentualnie poszedł do AM, na zbadanie wymazu z języka... Dopiero pani asystentka zauważyła, że oni też takie wymazy robią (i to im się wtedy płaci, a nie AM :-) ). W każdym razie, po parunastu dniach ssania chlorchinaldinu stan wrócił do poziomu przeciętnego (tj. nie język czysty jak u śpiewaka operowego, ale już nie odczuwałem gorzkiego posmakuw jedzeniu (a nawet żuciu gumy)), więc odechciało mi się biegać z tym po lekarzach...
pozdr Magda

pzdr piotrek


Treść jest archiwum grupy dyskusyjnej (usenet) pl.sci.medycyna. Aby odpowiedzieć na temat należy pisać bezpośrednio na grupę dyskusyjną.

Jeśli znajduje się tutaj Twój post, to znaczy sam go wysłałeś na jeden z serwerów Usenet. W celu usunięcia prosimy o kontakt. Nawet jeśli zostanie usunięty z naszej strony, nadal pozostanie na wielu serwerach Usenet oraz na innych stronach prowadząych podobne archiwum, na co nie mamy wpływu,

Zamieszczone tu informacje nie mogą być podstawą do przeprowadzenia samodiagnozy, leczenia ani podejmowania jakichkolwiek działań związanych ze zdrowiem. Nie są one także w stanie zastąpić wizyty u lekarza.

książki

Pokochaj wegetarianizm Pokochaj wegetarianizm
 
Biomedyczne podstawy rozwoju z elementami higieny szkolnej Biomedyczne podstawy rozwoju z elementami higieny szkolnej
 
Wprowadzenie do diagnozy pielęgniarskiej - podręcznik dla studiów medycznych Wprowadzenie do diagnozy pielęgniarskiej - podręcznik dla studiów medycznych
 
Kompendium antybiotyków 2009 Kompendium antybiotyków 2009
 
Kompendium antybiotyków ambulatoryjnych 2009 Kompendium antybiotyków ambulatoryjnych 2009