Powiązane leki
(opisy)

Mercaptopurinum (Mercaptopurinum)

Hydroxyurea medac (Hydroxycarbamidum)

Glivec (Imatinib mesilate)

Fludara Oral (Fludarabine phosphate)

Calster

Ossopan (Osseinum hydroxyapatitum compositum)

Rekostin (Acidum alendronicum)

Zdrovit Calcium Frote z witaminą C

Osteogenon (Osseinum hydroxyapatitum compositum)

Alenato (Acidum alendronicum)

Tagi

kostny igla wkluc mostek biodrowy szpik aspiracja specjalny hematolog kosc

Fora dyskusyjne

badanie szpiku kostnego (3)

Mielofobroza - PLT - nadpłytkowośc (1)

Ortopeda (0)

Choroba Perthesa (0)

Sklerotyczna przebudowa kostna (0)

Może ktoś się zna (6)

co to może być za rana w jamie ustnej (0)

Biopsja szpiku (5)

ból prawego barku (0)

Hashimoto a dawstwo organów (1)

PROSZĘ O INTERPRETACJĘ WYNIKÓ MOJEJ TRZYLETNIE CÓRECZKI (4)

Petrol 5 i kapsaicyna (3)

badanie morfologiczne szpiku kostnego (0)

Cyklonamina (2)

niepokojące wyniki morfologi krwi (4)

szpik kostny

Ela, 09-10-2000, 09:10

Hej! Czy ktos wie moze na czym polega badanie szpiku kostnego i czy jest bolesne? dzieki Ela

Re: szpik kostny | Iwona Rosa, 09-10-2000, 13:25

Hej, Jestem technikiem analityki medycznej i nie raz uczestniczyłam w pobieraniu szpiku kostnego. Szpik kostny najczęściej pobiera się z mostka lub z talerza biodrowego i robi to lekarz pod znieczuleniem miejscowym za pomocą specjalnej igły. Jeśli lekarz jest w tym dobry to oprócz niemiłego wspomnienia( jest to badanie z użyciem siły- przebija się przez kość do szpiku) pozostaje niewielki siniak w miejscu wkłucia. Pobrany szpik, którego jest odrobina ( ma konsystencję grudkowatą), trafia do lablatorium (np. w moje ręce) gdzie jest wykonywany z niego rozmaz ( podobny w wykonaniu do tego z krwi obwodowej) i po wybarwieniu jest oglądany przez hematologa. To hematolog określa czy obserwowane przez niego komórki są prawidłowe i czy jest ich dostatecznie dużo. Na podstawie szpiku można się dowiedzieć o istocie np. istniejącej białaczki lub stwierdzić czy można być jego dawcą po wcześniejszych badaniach krwi.

Iwona z W-wy.

"Ela" napisał / wrote:

Hej! Czy ktos wie moze na czym polega badanie szpiku kostnego i czy jest bolesne? dzieki Ela

Re: szpik kostny | Piotr Kasztelowicz, 09-10-2000, 19:02

Ela wrote:
Hej! Czy ktos wie moze na czym polega badanie szpiku kostnego
wkluciu specjalnej igly w mostek lub talerz kosci biodrowej i pobraniu szpiku do badania przez aspiracje strzykawka

i czy jest bolesne?
bywa bolesne ale jest to bardzo krotka chwila odczuwana jako bol - czyli moment aspiracji

P.K.

Piotr Kasztelowicz

Re: szpik kostny | Ela, 10-10-2000, 09:29

Dzieki za odpowiedz. Obawialam sie czegos gorszego. Ela

Piotr Kasztelowicz wrote in message news:39E1DDE9.726876A8 [at] lodz.ptkardio.pl...
Ela wrote:

wkluciu specjalnej igly w mostek lub talerz kosci biodrowej i pobraniu szpiku do badania przez aspiracje strzykawka

bywa bolesne ale jest to bardzo krotka chwila odczuwana jako bol - czyli moment aspiracji

P.K.

Piotr Kasztelowicz


Treść jest archiwum grupy dyskusyjnej (usenet) pl.sci.medycyna. Aby odpowiedzieć na temat należy pisać bezpośrednio na grupę dyskusyjną.

Jeśli znajduje się tutaj Twój post, to znaczy sam go wysłałeś na jeden z serwerów Usenet. W celu usunięcia prosimy o kontakt. Nawet jeśli zostanie usunięty z naszej strony, nadal pozostanie na wielu serwerach Usenet oraz na innych stronach prowadząych podobne archiwum, na co nie mamy wpływu,

Zamieszczone tu informacje nie mogą być podstawą do przeprowadzenia samodiagnozy, leczenia ani podejmowania jakichkolwiek działań związanych ze zdrowiem. Nie są one także w stanie zastąpić wizyty u lekarza.

książki

Walcz z osteopenią. Rozpoznawanie i leczenie przedwczesnej utraty masy kostnej u kobiet w każdym wieku Walcz z osteopenią. Rozpoznawanie i leczenie przedwczesnej utraty masy kostnej u kobiet w każdym wieku
 
Osteoporoza. Jak wzmocnić kości dzięki diecie i aktywności fizycznej. Profilaktyka, diagnostyka, leczenie Osteoporoza. Jak wzmocnić kości dzięki diecie i aktywności fizycznej. Profilaktyka, diagnostyka, leczenie
 
Hematologia w praktyce Hematologia w praktyce
 
Normy laboratoryjne Normy laboratoryjne
 
Następstwa uszkodzeń urazowych chrząstek wzrostowych i nasad kości długich Następstwa uszkodzeń urazowych chrząstek wzrostowych i nasad kości długich